Bina Rumah Atas Tanah Sendiri

Panduan Lengkap : Kalau nak miliki rumah yang unik dan berbeza dari orang lain, bolehlah baca panduan ni dan mengambil peluang untuk bina rumah atas tanah sendiri! Ada beberapa pilihan dalam memiliki hartanah termasuklah beli rumah baru, beli rumah sub-sale, ataupun beli rumah lelong. Apa persamaan antara ketiga-tiga kategori di atas? Jawapannya, kesemuanya adalah rumahContinue reading “Bina Rumah Atas Tanah Sendiri”

Panduan Asas Kelayakan Gaji Berdasarkan Harga Rumah

ULANGKAJI Harga Rumah/200 x 3 Contoh: ✅ Harga Rumah = RM150,000✅ (150,000/200) x 3✅ (750) x 3✅ ✅ = 2,250 ⚡Maka Gaji Bersih (Minimum) RM2,250 LAYAK beli rumah harga RM150,000 ⚡ ⚡ p/s : Panduan asas sahaja dan untuk lebih tepat perlu ke bank-bank berhampiran untuk kiraan yang lebih tepat.. 😉 😉 Kredit : MiorContinue reading “Panduan Asas Kelayakan Gaji Berdasarkan Harga Rumah”

IMPAK PENURUNAN OPR

OPR TURUN . APA FAEDAH UNTUK PEMBELI RUMAH? BOLEH RUJUK ILUSTRASI UNTUK MUDAHKAN KEFAHAMAN KAWAN2.Semalam PM umum PKPP di lanjutkan ke 31 Disember, 2020. Pada Julai 2020 yang lalu,Bank Negara Malaysia (BNM) telah mengumumkan OPR diturunkan sebanyak 25 mata asas yang menjadikan aras OPR baharu menjadi 1.75%. Aras paling terendah semenjak tahun 2008!.Kalau ikut rekod,Continue reading “IMPAK PENURUNAN OPR”

SEMAK KELAYAKAN LOAN RUMAH.

Biasa nya ramai yang terbantut untuk beli Rumah. Walau pun pada awalnya bersemangat selepas tengok iklan jual Rumah Di MUDAH .MY . Samada tidak BERSEDIA dengan deposit Rumah mahupun yuran GUAMAN serta stem duti. Ramai juga yang loan Rumah Di tolak . Kenapa ? Apa2 pun, HUBUNGI lah dulu, Ejen Hartanah yang berdaftar Dan terlatih.Continue reading “SEMAK KELAYAKAN LOAN RUMAH.”

PEMBIAYAAN BELI RUMAH TAHUN 2020

Membeli rumah biasanya melibatkan permohonan pembiayaan atau gadai janji. Bagi pembeli bijak, pemilihan pembiayaan yang tepat merupakan langkah penting. Di sini kami kongsikan caranya! Bukan semua pembiayaan perumahan itu sama. Benar, mungkin kebanyakannya berkongsi ciri yang sama, namun ada yang mempunyai kelebihan tersendiri. Apa pun, pembiayaan yang terbaik adalah yang memenuhi keperluan anda. Besar kemungkinanContinue reading “PEMBIAYAAN BELI RUMAH TAHUN 2020”

15 STEP BY STEP GUIDE BELI RUMAH by rahimhartanah.

15 STEP BY STEP GUIDE BELI RUMAH SUBSALE by rahimhartanah. ■1- Hubungi Perunding Hartanah Berdaftar.▪︎ Rahim Hartanah▪︎ wassap.my/601111990073▪︎ rahimhartanah.net@gmail.com▪︎rahimhartanah.net ■2- Nyata kan maklumat Ciri2 hartanah yang ingin di beli. Serta estimate bajet.▪︎ Contoh:▪︎ Double Storey Terrace▪︎ Area Nilai, N9▪︎ End Lot▪︎ Bajet dalam RM450K. ■3- Perunding Hartanah akan Usulkan Hartanah berkaitan ataupun yang hampir sama.▪︎Continue reading “15 STEP BY STEP GUIDE BELI RUMAH by rahimhartanah.”

KIRA GAJI BELI RUMAH?

“Gaji saya RM2000. Berapakah harga rumah saya layak beli?” Sebelum memohon pembiayaan perumahan, baik kira dulu kelayakan pembiayaan perumahan ya. Ingat, fikir dulu sebelum buat hutang kad kredit , hutang beli handphone dan sebagainya . Pada peringkat awal kerjaya, berbelanja setakat yang perlu dan ikut kemampuan. Simpan duit dalam sistem kewangan berunsur investment rendah/selamat (lowContinue reading “KIRA GAJI BELI RUMAH?”

PANDUAN BELI RUMAH PERTAMA

Ada orang kata susahnya beli rumah tetapi pelik tak kenapa ada orang boleh beli banyak rumah macam beli karipap sedangkan gaji anda dan gaji mereka sama sahaja? Mudah sahaja. Mereka tahu apa yang bank suka, jenis rumah yang berguna dan strategi yang ada. Mereka ada ilmu. Saya bongkarkan kepada anda rahsia ilmu-ilmu mereka. Buat ikutContinue reading “PANDUAN BELI RUMAH PERTAMA”